Een gefaseerde invoering

Wennen G. Snel koos voor een gefaseerde invoering zodat de chauffeurs en planners geleidelijk kunnen wennen. Analbers: ‘Zo kan er eerst worden gewend aan de restrictieoverschrijdingen die bij het plannen kunnen ontstaan en leren we de planners hoe ze hier in de praktijk mee om kantoor huren rotterdam┬ákunnen gaan: Ortec TD controleert de binnenkomende data uitgebreider dan Shortrec, waardoor er eerst voldoende aandacht moest worden besteed aan de stamdata, afkomstig uit het TMS. In de tweede fase wordt de zogenoemde planautomaat voor het rit- en routeplanningsysteem ingericht waarna de planners Ortec TD volledig gaan gebruiken en Shortrec komt te vervallen.
Koppeling aan TMS-systeem De planningsoplossing wordt gekoppeld aan het TMS Roadrunner, dat de transportadministratie kantoor huren zwolle en facturatie voor zijn rekening neemt. Via een internetwebapplicatie van G. Snel worden de orders door de opdrachtgevers ingegeven ofvia EDI ontvangen. Alle informatie hieruit loopt via interfaces in Roadrunner en Ortec TD. G. Snel ziet bij opdrachtgevers een hoge mate van automatisering. ‘Klanten willen de status van de voorraad of een order zien; aldus Hassing. ‘Data uit het planningsysteem kunnen straks worden teruggestuurd naar de leveranciers. Ieder afleveradres kan dan via een website, e-mail kantoor huren amsterdam of sms de stand van zaken zien:
Tevreden klanten Omdat onregelmatigheden beter kunnen worden bijgehouden en opdrachtgevers sneller worden gei’nformeerd, verwacht Hassing dat de klanttevredenheid verder zal toenemen. ‘Ook voor onze eigen mensen is het een verbetering. Planners kunnen sneller zien waar de vertraging zit en hierop inspelen. Toch zullen we nog in veel gevallen de telefoon pakken om klanten in te lichten. Dat is persoonlijker:
Een combinatie van training-on-the job, een opleiding aan de Ortec Academy en een gefaseerde uitrol moet alle medewerkers kantoor huren arnhem vertrouwd maken met het systeem. De jonge planners hebben de nieuwe werkwijze als eerste geadopteerd. Deze zomer hoopt het bedrijf de tweede fase af te ronden.
Continuous lmprovement De invoering van de vernieuwde ritplanning is een stap in ‘Continuous Improvement’ zoals de directie het proces noemt waar vier jaar geleden mee is gestart. ‘We zien de cultuur veranderen en daarbij ook nog de kosten per pallet zakken: Voor G. Snel is hiermee het jaar 2010 positief begonnen. G. Snel kreeg subsidie voor de investering in het ritplanningsysteem. Lees er alles over op logistiek.nl/gsnel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *