In relatie tot logistiek

Onder de titel marktvraag in relatie tot logistiek hebben we in dit hoofdstuk veel onderwerpen besproken die te maken hebben met het raakvlak tussen marketing en de logistieke functie. De vraag van de klant kan worden belnvloed met behulp van marktinstrumenten. Door producten op de juiste tijd, de juiste plaats en tegen de juiste kwaliteit beschikbaar te hebben, kan flexplek huren rotterdam logistiek sterk bijdragen aan de omzet en daarmee aan de marktpositie van het bedrijf.
Welke logistieke uitdagingen biedt de markt? De klant wordt steeds veeleisender. Dat wordt ook wel de customer-service-explosie genoemd. In korte tijd moet aan klantenwensen worden voldaan. Daarnaast worden inkoop- en verkoopkanalen steeds internationaler, waardoor aanvoer- en distributielijnen langer worden. Alleen een goede en betrouwbare logistiek kan ervoor flexplek huren zwolle zorgen dat marktkansen worden benut. Daartoe moeten alle bedrijfsfuncties zowel intern als extern goed met elkaar samenwerken.
Wat is de invloed van consumentengedrag op logistiek? Consumenten worden steeds individueler en zijn steeds minder trouw aan producten en winkels. Deze massa-individualisering veroorzaakt allerlei logistieke problemen, maar biedt ook uitdagingen.
Hoe kunnen we reeds vanafhet productontwerp aandacht schenken aan marketing en logistiek? Een commercieel gezien uniek
product kan veel logistieke problemen veroorzaken. Zo zijn theezakjes in piramidevorm veel lastiger te verpakken dan ‘platte’ zakjes. Bij het ontwerpen van nieuwe producten moet en kan er veel meer rekening worden gehouden met verpakking en logistiek. Zowel fit, form en function moeten door flexplek huren amsterdam logistici en marketeers worden beoordeeld, voordat een product op de markt mag worden gebracht.
Welke commerciele aspecten kent de distributie naar klanten? Als we spreken over commerciele distributie dan gaat het over een van de instrumenten uit de marketingmix. De keuze van een distributiekanaal en het berekenen van de distributiespreiding zijn kenmerkende voorbeelden van commercie!e distributie.
Wat houdt customer service in op het raakvlak tussen marketing en logistiek? Customer service kent drie elementen, namelijk flexplek huren arnhem voor de koop, tijdens de koop en na de aankoop. Met name de post-transactieelementen blijken bepalend te zijn voor de tevredenheid van een klant en daarmee de klantentrouw.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *