Kwaliteitszorg

Gerelateerde afbeelding

Het topmanagement • Het topmanagement slaagt er onvoldoende in om de kwaliteitsgedachte te vertalen in concrete actieplannen. Voor de medewerkers blijft het dan bij een concept met veel ‘loze’ kreten. • Er is gebrek aan eenheid in het managementteam ten aanzien van de kwaliteitsproblematiek. Niet iedereen kan of wil zich hiermee identificeren en kwalititeitszorg daadwerkelijk de hoogste prioriteit geven. • Er is onzekerheid ten aanzien van de flexplek huren rotterdam persoonlijke gevolgen van de invoering van MANS. Voor autoritair management kan MANS bedreigend zijn. • Er wordt onvoldoende tijd uitgetrokken voor kwaliteitszorg waarmee eigenlijk een beperkte toewijding wordt geïllustreerd.
b Het middenmanagement • Indien een organisatie te maken heeft met een weinig veranderingsgezind middenkader dat onvoldoende overtuigd is van het belang van de kwaliteitszorg, kan de invoering van het proces hier gemakkelijk stagneren en zelfs vastlopen. Uit de media Voorbeeld van een strategisch kwaliteitsplan van een cateringorganisatie Strategisch kwaliteitsplan Taakstelling
Kwaliteitsprofilering
Kwalitatief betere producten afleveren om de winstgevendheid van de organisatie te vergroten Het bedrijf waaraan cateringsdiensten worden aangeboden De bezoekers van het bedrijfsrestaurant Warme snacks
Een goede en constante kwaliteit van de geleverde producten Een snelle beschikbaarheid van de geleverde producten Het aantal tevreden klanten (90 %) Actieplan
Direct Direct 1 maand na dato Bedrijfsleider Bedrijfsleider Bedrijfsleider Bron: HarvardHollandReview.3(1990)211,p.58 • Het confronteren van het middenmanagement met top-down opgelegde doelstellingen, waarbij er geen ruimte meer is voor eigen vertalingen en interpretaties, zal de flexplek huren amsterdam kans op slagen van het proces zeker niet vergroten.
• Er is een gebrek aan operationele kwaliteitsdefinities. Kwaliteit wordt gebrekaanoperationelekwaliteitsdus onvoldoende herkend en zichtbaar gemaakt. Hierdoor kunnen me- definities dewerkers slechts ontoereikende feedback geven over geleverde prestaties. • Binnen veel ondernemingen is er sprake van een traditionele relatie tussen baas en ondergeschikte waardoor de medewerkers in mindere mate betrokken zijn bij hun werk en hierdoor ongemotiveerd zijn om van kwaliteitszorg een daadwerkelijk succes te maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *