Reportage Het callcenter

Aan het eind van de 2oe eeuw werkte dus ruwweg een op de drie Europeanen onder condities die zo kenmerkend zijn voor de tayloristische arbeidsstructuur: machinegebonden, kortcyclisch en monotoon. Ik heb een aantal personeelsfunctionarissen die werkzaam zijn in de thuiszorg eens de stelling voorgelegd dat het taylorisme in hun bedrijfstak kantoorruimte huren rotterdam pas is ingevoerd in de jaren negentig. Allemaal knikten ze instemmend: ja,
standaardtijden voor het wassen van een patient, het schoonmaken van een huis; we weten er alles van. En fusies-want schaalvergroting is efficienter. En heel veel managers … Zo heeft het industriele organisatiemodel kantoorruimte huren zwolle binnen een eeuw de hele weg afgelegd, van T-Ford tot thuiszorg.
Reportage Het callcenter
6 VIJFDUIZEND OREN AAN DE TELEFOON
Callcenters zijn het economische succesverhaal van de jaren negentig. ‘Groei, groei, groei’, was jarenlang het motto. Daarmee leek de sector het toekomstvisioen van de informatiemaatschappij te bewijzen:werk in een hightech gestuurde omgeving levert banen op.
Een nieuwe sector, die uit het niets leek te ontstaan, ontwikkelde zieh in korte tijd tot een belangrijke bron van werkgelegenheid.Toen kantoorruimte huren amsterdam de FNV in 1998 een onderzoek liet uitvoeren naar deze voor de vakcentrale onbekende branche, bleek dat bijna drie kwart van de onderzochte callcenterondernemingen pas na 1991 was opgericht. Terwijl de posterijen het communicatiekanaal vormen van gisteren en internet (nog steeds) het medium is van morgen, is de telefoon het medium van vandaag. Consumenten pakken de telefoon om over producten informatie in te winnen, producten te bestellen of over producten te klagen. Elk telefoongesprek levert een direct contact op met de klant dat, anders dan via een advertentie of direct mail, de rechtstreekse mogelijkheid biedt diens houding ten aanzien van de onderneming en haar producten of diensten in positieve zin om te buigen. Omdat de kantoorruimte huren arnhem concurrentie steeds scherper wordt, is het behoud van klanten van levensbelang. De acquisitie van een nieuwe klant kost ongeveer 25 maal zo veel als het behouden van een bestaand klantencontact.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *